SiLe TinGGaLkan PeSaNan AnDa...

10.09.2008

Rumah Terbuka....

sambutan hari raya semakin berkurang sbb dh lame sgt raya...huhu...boring plak dok umah lelame...bak kata org kedah,xtoghah nk bt apa...hehehe..tp best jgk raya2 ni ade byk rumah terbuka...byk btul smpi xlarat nk pi....xdan la kira nyaaa...mcm2 depa bt....ada laksa...ada mee kari...ada nasik ayam...ada nsik daging....ada nsik himpit je...ade mee goreng pun ade...bihun sup pun adee...huhu..byk...xlarat nk mkn....xmenang teksi nk pi...xmenang tgn utk tuan rumah yg bt rumah terbuka tu..ehehehe...mmg bgus bt rumah terbuka ni...byk faedah2nya.....Di antaranya ialah :

~ Mengeratkan silaturahim sesama kita dan saling bermaaf-maafan jika ade bt salah...

~Mengurangkan kadar penggunaan gas masak,beras n lauk di rumah sendiri berikutan ade rumah yang telah di buka....Photobucket

~Boleh mengurangkan acara lepak2 di rumah selepas semayang raya,dgn ada nya rumah terbuka,dorg akan trus je pi rumah terbuka...Photobucket

~PhotobucketMengelakan perut orang berbunyi dengan laju kerana kelaparan....

~Memberi berita gembira kepada para orang yang kurang berkemampuan untuk masak ( agak kurang rajin masak ) huhu....Photobucket

~Membuka peluang kepada orang ramai utk tahu betapa terer nya tuan rumah itu masak sekaligus menjadi promosi sekiranya ada restoran...huhuhuPhotobucket

~Menjadikan orang ramai tahu akan tentang langsir n tirai nya yang bru sekaligus orang akan perasan dgn sofa baru beliau.....Photobucket

~Memberi perkhabaran gembira kepada para pencari kedai makan untuk mkn tgh ari....huhuhuPhotobucket

Begitu lah seterusnya...boleh2 aje nk tmbh ape pun..asalkan ia mmg memberi faedah kepada kita semua..hehehe....ape2 pun....raya dah nk hbis....ckup2 lah tu...mari kite semua ke sekolah plak.....jadual dh kuar....tggu hape lagi???bas pun semakin deras di bawak...huhu....cepat lari pi ligan....Photobucket

2 comments:

muyassarah said...

bas laju sgt larinye....
nak p cmne ni??
selamat kembali kealam 3M
Mutholaah,Muzakarah,Muhafazah!!

eBn_sEe_BaR_uWaiShZ said...

to muyassarah :
huhuh..musti la laju...smpi tinggal org habis....nmpk org je trus dorg laju....