SiLe TinGGaLkan PeSaNan AnDa...

6.10.2010

Hikmah dan kebaikan ilmu hitam ( 18 SG )

Exam semakin menyesakkan jadual para2 pelajar bulan ini.Photobucket..byk je yang xleh nk pi mana2 sbb exam saja2....nk pi jalan2 taim2 ni pun dh xbulih...nk gatai2 pi jalan2 umah kawan pun dh susah....ya laa...klu berasa xmau naik tahun dan masih sayang sama kerani tahun yang sama,dia bleh la pi berfoya2 taim2 exam ini..Photobucket..para2 pelajar dia anggarkan amat takut sekali utk berbuat demikian kerana stgi bantuan zakat akan tergendala bahkan setiap tahun mereka hanya akan melihat kawan2 depa naik thun sdangkan mereka masih lagi memegang kitab yang masih ada soletip thun lepas...huhuhu...oleh itu,semua nya perlu berusaha dgn jitu dan lebih gagah perkasa melawan saiton2 yang ajak berfoya2Photobucket....

nmpknya sy sudah berlari ats tajuk kerana tajuk sy hari ini adalah hikmah dan kebaikan ilmu hitam..(bt muka ganasPhotobucket)...sila2 jgn takut dan jgn biarkan hidup anda di selubungi misteri nusantara....kerana ilmu hitam yang kali ini adalah ilmu hitam yg soleh dan baik2 aja...kerana mengikuti manhaj universiti al-azhar as-syarif dan maybe dlm masa akan dtg akan masuk kursus bina insan..hoho ...

stret tu de poin...ilmu hitam ini ada berbagai2 hikmah dan kebaikan dgn sebab wujud nya ilmu ini di alam donia ini...hoho...

nombot satu : ilmu hitam ini merupakan penyebab timbulnya ilmu baru yg kita kenali sekarang sebagai Ilmu Tajwid.

nombot dua : membantu kita dalam mempelajari bahasa arab secara fasihah dan betul skali bahkan dua kali...

nombot tiga : membantu kita memahami dgn lebih jelas lagi apa yang di perkatakan oleh para2 ulama,pemidato,dan sapa2 saja mau mau syarah2 dan teramah2 ....

nombot pat : amat penting dlm ilmu nahu dan sorof....

ya tuan2...begitulah kelebihan2 yang dimiliki oleh ilmu hitam ini atau di kenali sebagai ilmu aswat...jdi marilah bersama2 kita belajaq ilmu ini walaupun byk sgt hurup yang perlu di hapai.. seperti sakata fahassahu syakhsun,ajidu qittun bakat dan berbagai2 lagi....jdi kepada utazah2 dan ustat2 tajwid,sila bg markah penuh ye pada anak2 murid yg rajin dan jawab dgn betul....jgn potong2 markah dgn sbab dia minum ayaq kotak dlm kelas yek....

kenapalah sy ini bulih lagi dan relek2 lagi mem"post" apedet yg baru ni sdangkan peksa sudah meligan2 sy...ini kerana sy sudah ada formula baru iaitu sy xperlu hapai2...jdi xla sy penin2 bercampuq2 sifat2 hurup yang berlainan sifat2 ini...hoho...rajin btui sy ini.. itu lah cari utazah dan ustat tajwid yg syadid lagi

jdi marilah kita sama2 melihat apakah amalan2 yg perlu di buat bg menguatkan lagi ilmu hitam kita kali ini pada periksa kali ini supaya kali ini kita tidak lagi mengulang kitab dan berjumpa dgn soletip yg melekat pada kitab thun kali lepas...

layannnn (bt suara farah fauzana yang garau2 itu)

ini lah ropa kitab ilmu aswat tersebut...bukan aswad yek..aswat....hehehe


masih perlukan kepada benda2 alah ini sbb xtau kat mna kerongkong,kat mana bijik mata dan lain2 lagi...


beberapa kitab rujukan sbb kitab yg nmpk ja lawa kat ats tu siap kaler biru,last2 hrup pun siap taip....huhu...guna syarah jazariah tu sbb mau yg ringkas2 dia seperti ayat2 mantera2 ini : fahassahu syakhsun sakat,lin 'umar,ajidukan qattabta...dan yg selain dri hurup itu adalah hurup yang berlainab sifat nya....hoho senang skit mau hapai...Photobucket


ini pula merupakan conteng2 malas...utk makluman gmbq2 yg ada di sini tidak bulih di zoom2...jdi sila jgn gatai2 tgn mau klik2 pada gmbq tersebut kerana ia xkn bulih zoom...harap maklum..


ini pun perlu ke ?? xpsai2 msuk dlm blog aku ni apa pasai...Photobucket


sedap btui kucin ni mkn durian...mengidam jgk aku....ini di antara mangsa2 ilmu hitam,mungkin dia sudah alah pada ikan..


ini merupakan seorang budak yg pakai baju sepaidemen dan taat mengikut cakap dan membuat gaya seperti yg di suruh... jgn ketegaq2 ye kimi....

sekian munaqasyah sy ini...hohoho...jom studyPhotobucket.....Photobucket

2 comments:

Bintu™ said...

ikan yg xbett...xsegar...dah zoom dah pon...xsantek pon tulisan...lalala...pi stadi pi..kan dah ajaq..suoh jampi banyak2...ilmu asawad kan..hoho

eBn_sEe_BaR_uWaiShZ said...

alah kamu jeles2 lah tu.....ikan tu xkarat nk segaq...lawa2 aja....