SiLe TinGGaLkan PeSaNan AnDa...

3.05.2010

Jaulah bersama Syeikh Nuruddin


Selama tak kurang dari 2 minggu syeikh nuruddin mai ke mesir untuk mencurahkan ilmu nya kepada kami di sini......rasa mcm xcukup je.....itu lah time ada pengajian malas2 mau pi....dh balik bru mau nyesal2.....xpa2.....manfaatkan ilmu tu dulu...stgi bg byk2 xlarat nk guna plak....hoho ~~

Sebelum syeikh nk pulang ke kampung halamannya....beliau nk pi jgk jaulah2 makam para auliyak....so kami pun tumpang la mau pi...kot2 bleh tumpang doa2 yg di baca oleh syeikh....hehehe....dgn berbekalkan dua bijik keta...kami pun pi lah ke Iskandariah sbb byk jgk makam2 para wali kat sana....perjalanan pun di ambil msa oleh masa selama 3 jam lebih..smpi lah kami kat sana...dh ada org tlg carikan umah kat sana.....lawa gak umah tu....

bay-view......
siap bg kerusi pusin2 camni lagi kat tepi tingkap klu nk bercengkerama di bawah bulan purnama......


besaq.....xlarat nk lawa.....


3 keping bilik,lampu satu terbakaq....2 botol bilik air......
2 helai tivi yg xberguna dan xmemberi manfaat..... satu cucuk pisau tp xde hulu (pemegang)....huhuhu.....ape2 pun...alhamdulillah bet jgk la dok umah tu.....tivi walaupun dh bukak byk2 kali...ttp xmau kuaq gmbq..agak nya dia sruh bukak guna skru-dreba mata bunga kot bru bleh....dh tekan kat remote pun xbleh....

apa2 pun smpi2 kat sana trus laa lena dulu...letih walaupun xdrive...huhuhu....

Pagi esoknya bru mula nk meneruskan perjalanan utk ke makam2 para wali2...bukan jalan2 cari makan2...cari makam2....huhuhu...pagi tu brekpes dulu dgn roti canai ala2 pizza.... fatiraah yg di bubuh gula smpi xmau-mau......bleh sakit paru2 manes di buat nya......dh dkt sekilo dia bubuh....tp apa kira..balun ttp balun...hohoho ~~~ nk simpan tenaga untuk tidoq berjalan2 stgi....pastu tidoq2 rehat2 sat sbb ada lagi sejam nk masuk muntazah....hbis je rehat trus msuk muntazah jalan2 tngkap gmbq...dan sy asik2 aja jdi potograper .. alasan xmau boh gmbq ... byk jgk keajaiban di dalam muntazah nih..... ada istana raja faruq.....

siap ada lagi dorg tnjuk cmna cara2 mau bt laut....

sejak dri sy tgk gmbq nih sy dh tau la bagaimana caranya mau bt laut...kna korek2 guna bojaaa.... (smbil org yg tgh tgk org korek tu berkata " op op op jgn dlm sgt....nnt org lemas.. "

begitu jgk kerusi ada di ats darat..kerusi jgk boleh di manfaatkan utk berada di dalam laut utk menikmati pandangan yg lebih jelas dan lebih bermkna.....

pntu gate yg agak stailo-mailo......buah limau yg agak besaq di situ.....

dan ini yang paling menakjubkan dan paling sy simpati..... beliau terkena sengatan ikan buntal ataupun batu karang yg tajam ... dan terpksa menerima beberapa jahitan di kaki nya akibat kejadian tersebut.... kata nya doktot xboh bius dh trus jahit.....simpati btul.....


ini bukan sampah..jgn sukzonn....mungkin ini adalah obor2...atau umang2.....atau pari2.....atau apa saja kata gnda yg sesuai....hohohoho ~~~

Hbis je jalan2 dan lari2.....trus kami pergi ke umah UST Akli yang telah menjmput kami semua Syeikh Nuruddin utk bersntap di rumah beliau....dan makanan yg tersedia adalah nasik ayam kabsah yg mcm org arab bt....sedap hingga xtmbh pun smpi dua tiga kali.....hohoho ~~~
Syeikh Nuruddin membelek penulisan Ust Akli yg di tulis utk PhD beliau.....

Selepas mkn trus kami pergi ke Makam2 para wali2 Allah..... semoga Allah mencucuri rahmat ke ats mereka semua....

Akhir skali ini merupakan gmbq Nismah merangkap anak kepada syeikh nuruddin....


Beliau seorang yang pilih kasih.....hnya mau pada atawat2 aja....klu dok kat ikhwah punya la sikah....dok senyap2 ajaa.....pastu beliau agak syadid...beliau tidak akan membabai2 kepada ikhwah melainkan hnya terpksa...dan babaian beliau dgn tgn di babai smbil muka di kalihkan kepada atawat....nk tgkap gmbq pun sejam tggu dia kalih belah kamera....syadid !!! nnt mai lagi yek nismah....pastu jgn syadid2 dh tauuuu..... wink wink ~~~~

2 comments:

UmmuL SyabinaR said...

salam..

banyak upload gambaq objek je?? ok la tuu..

NISMAH..! teruskan dengan kesyadidan nismah tu... bagus sangat..hehe

jangan ramah2 sgt dgn "depa" ni..takde faedah..:P

kalau nak tahu nismah ni hanya pandang dua lelaki je..ABI dan ADIK Muhsin..yang selain tu,pliz try later..hihi

Bintu™ said...

gambaq tuan mana..oppss lupa...tuan blog pakai nikob...:P...