SiLe TinGGaLkan PeSaNan AnDa...

6.07.2009

Rumah MaNeSS RumaH.......

wahhhhhh....terujaaa nyaaa mahu balik rumah sy.....rumah sy yang jauh di sinun (smbil muncungkan mulut tanda isyarat jauh) kerana isyarat juga termsuk dalam gaya bahasa..blog ini tak berhabuk pun walaupun di tinggal selama sebulan lebih krn sebab2 tuannya amat rajin menelaah buku kuliah berikutan perperiksaan yang melanda di jiwa....seharian makan tak basah...tidoq x kenyang....mandi xlena memikirkan kepayahan,kebanyakan "muqarrar",ketabalan mokasorat kitab,ketidakpahaman itu ini,kemalasan kenakpikiran nak masak itu dan ini sebab lapaq kerana masa ketidakadaan menghimpit2 kearah kitab supaya dibaca dan di hapai...orang pasti akan tanya seraya berkata smbil mengkerenyutkan muka nya " ish....xletih ka ngapai ?? awat xbg paham jaa...nnt bt la ayat seniri msa dlm peksa".....apa nk jawab klu depa tnya camtu ?? ada btui jgk kata depa yang kuliah lain itu....tapi apakan daya ku ini yang bertulang empat kerat kerana yang tertulis dlm kitab2 ku ini hanya fakta sebijik2....dia letak gedebokk ats kertas tuu punya panjang....dh tuu nk kna bg fhm xyah hapai kaaa ??? huhuhu.....klu takat nk phm tu bulih lah...tp nk kena ikut balik takrif tu sejibik2 sbb xmau bg lari fakta.....ulamak dulu2 nih punyaa laaa pikiaq dua tiga tahun nk bt fakta tu pastu bg jadi takrif...tiba2 kita ni baru bca skali...bg faham sikit dah ubah dah takrif fakta itu dlm masa semenet..hohoho... apatah lagi dengan syair2 si arab zaman jahiliyah lagi....dah laaaa doktot itu bg murarrar suruh hapai 100 rangkap syair lebih...tp dia nk dlm peksa ini hnya enam rangkap....hohoho...xkn nk reka syair kita seniri ?? stgi nahu pun lintang pukang....sorof pun berterabur.....arudh nya kemana...qafiyah nya kemana....kan ke susah itu ?? mau xmau...kenaaa laa hapai jugakk...klu xhapai jgk,memberi alamat yang susah di cari seperti xdpt marekah dlm peperiksaan itu......walaubagaimanapun begitu kerja seorang pelajar....kerja dia hnya struggle dlm pelajaran ja...xyah nk pikiaq nk kerja kaa (klu dh ada org sapot laa)....apa2 pun...doa2kan kami suma ini supaya tenang dalam menjawab exam....di tetapkan jawapan....di ingat2kan sentiasa oleh Allah dgn apa yang kami hafal... (sudah lari tajukkkk yang atas ituuuuuuuuu .. hohoho )
Rumah manes rumah adalah singkatan yang bernas daripada home sweet home yang membawa erti rumah itu berkemungkinan mengandungi byk gula..ataupun gola2....atau mempunyai orang yang manis di dalam nya :"> :"> :"> :"> ... ini kerana sebuah tiket sudah di beli untuk merentasi awan2 di samping melanggar beberapa orang burung yang mengganggu orang nak kelik ( bahasa daerah Baling bermkna balik ).....masa itu ada terngiang2 lah segala macam di mulut daku ini...bayang2 makanan mesia berlegar2 di ruang telingaku ini......hoho.....pejam ajaaa nmpk kek pandan... ( walaupun xreti nk bt masa dok kat mesir...nk srh org tlg bt pun...pakat2 sibuk pegang kitab....nk srh arab bt pun takut depa bt jadi roti arab plak)....mengidam laa smpi balik.....xpa lah....nk bt camnaa kaaannn.....pahtu teringat sate....teringat murtabak...macam lah2...itu xmsuk lagikk dgn orang nk banja2..... (angkat kenin)....dah makin dekat rasa nk balik nihhh...hohoho....teket kapal kebang Singapore Airlines dah bayaq dh...tinggal nk beli barang ajaaa....nk beli unta nyanyi smbil guyang2 kepala....korma cekelat...korma badam...ada syapa2 nk tempah barang ??? nnt sy beli pastu sy tak wak balik lah ke mesia...hoho....
Tunggu kebalikan daku wahai rumah manisku rumah.....home sweet home.....nakkk balikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.......huhuhu...Terujaaaaa.....

6 comments:

adni qasrina said...

nak belik mesia kah??

haha..umah manis umah..
aduyai..sapa la ajo..

ratu syabinar said...

perlu ke kek pandan tu rangkin pertama?? xpuas ati tol...hihihi teringinn..

eBn_sEe_BaR_uWaiShZ said...

hehehe.....mesti lahh perlu kek pandan itu berada di rangkin pertama...hohoh...

iyyaa bukkk...sy mahu balik mesiaaa....hehehe...
kamu xpenah ngaji ka bahasa ingeris home membawa maksud rumah...dan sweet bermkna manes...jdi struktur ayat tersbut adalah amat bertepatan sekali....

AdHwA' sYaFaaH said...

*isk* *isk* *isk*...
ku amat bersimpati skli pdamu..
sbg guru sambilan yang mengajar bhs inggeris...ku mmg TERLALU bersimpati pdamu.. home sweet home.. ay0y000000~

eBn_sEe_BaR_uWaiShZ said...

alahhh...pa'ah..kamu musti jeles kan ??? sy xngajo bahasa ingeris pun dh terer guna b.i.....xpe2....bile msa nk srh sy ajar pun bulih.....

AdHwA' sYaFaaH said...

uwekkkkkkkkkkkkk~~~ x tertanggung lgi muntah yg kutahan selama iniiiii