SiLe TinGGaLkan PeSaNan AnDa...

3.01.2009

bizi....bz....dan busy....huhuhu...


Lama btui rsa nya x hapedet blog ni...dah berabuk balik dah...bz skit..biasa laaahh...hbis je exam igt cam dh merdeka aman skit...mula-mla tu ok lah..rsa boring je xtau nk bt apa...pejam mata smbil baring ( bukan tido )..jemput nasik pastu sua msuk dlm mulut ( bukan makan )..yg tu je keje nye...smpi xtau nk bt ape...pastu igt laa nk pi jlan2 nk release tension...tak pi pun...huhuh..malas kot....lagi pulak musim sejuk...nak kata gi makrad....xbyk kali pun...tp pi makrad jap2 je..sje nk tgk kitab apa2 yang xbeli lagi..hehehe...pastu teringat laaa nk tgk kitab Fiqhul-minhaji yang kunun2 nye dia nmpk kelibat kitab tersebut bedua...akan tetapi aku beli msa makrad tawon lepas ade 3 jilid je..xberdua pun...sje laa kot2 msa aku pi thun ni dia jadi 2 balik..ternyata salah jgk..cmne nk bt ekk nk bg jdi dua aja ??....daku tetap hairan....xpe2...isi nya tetap sama...hoho....

nk cite bab makrad pun makrad dh punya lama dh hbis..tu lah kamuuu..org hapedet la awal2...ni dh lama2 bru reti nk hapedet....xpa2..cita skit2 jdi lah..hehehe..thun ni xbeli byk pun...skit2 cmtu ja....kira duit nk bajet beli kitab ada lagi la lebih..xpa2...simpan bt beli kitab jgk...tapi msa pi makrad ada satu kepelikan yg dpt dilihat...lalu gelak laa sorg2 ,melihat gmrb ini..cuba pakat2 teka apa yg di pakai oleh pak arab ini di kepalanya ...

a) adakah ia sebuah topi keledar ?
b) adakah ia sebuah serban ?
c) adakah ia sejenis topi baru ?
hoho...ia nya adalah kotak yang di buat lubang bulat di tengah2 nya...lalu dia pakai aja...kreatif btui la paklong ni..boleh menang etnik kreatif ni..ish3......nk tangkap gmbq dia curi2 aja..takut dia saman....hehehe...skali tangkap trus melarikan diri...msa ni ari last makrad...so esok dh xdelah..dok rumah ajaa...

sebagai mereleasekan ketensenan minda selepas perekse ini...lalu membuat lah oleh para pemereksa yang tensen minda pembakaran ayam bakar...huhuh..mkn ramai2 bru beshhhh...tp besa la makan ats sutuh ( org panggil apa xtau tingkat paling ats,dh lupa..ekekeke ),makan pulak masa musim sejuk...sejuk laaa apa lagi....xkan suam2 kuku kot..smpi nk beku dh..kira nasik yg bru masak tu sejuk kat jari cmtu jaaa..huhu..selain mkan jaa...bleh laa merapatkan ukhuwah silaturrahim sesama ikhwah..akhawat dakkk naa..hehehe


selepas dri tu bermula la msa bz...program tu program ni..macam2...ish3...smpi xdak msa nk makan n tidoq...(sila percaya)...bermula dgn futsal piala MB walaupun main futsal kurang menang....tapi ok laa bleh msuk suku akhir...hehe..main punya main smpi laa tiga ari...main ajaa...tp semayang la skali..makan..tidoq...MANDI...suma siap...lepas futsal ada pertnjukan silat pulak...besh2...rsa cam nk pi silat skali walaupun xreti...hehehe...xpa2..nnt kita blajaq kat berus li dgn jaki jan....Photobucket

Lepas tu bermula la plak bazar musim sejuk...huhu..macam2 ada....mee kari ada..koew teow goreng ada...bihun sup ada..ais kacang pun ada..bahkan juga cendoi pun adaaa....hohoho...msa bazar ni di selang-selikan dgn sukaneka ... mcam2 ada jgk..hehehe...lari xlaju sbb ikat kaki...boling pun ada...tuju tu..tuju ni..macam2 lah...sepak bola...bola sepak..hehehe...
Hbis lah sume program tu dlm seminggu....sambung plak dgn bola sepak piala presiden...bt kat zaqziq...xla jauh sgt...dlm sejam lebih je pi sana...
.membawa impian nk menang....hehe..tp xmenang sgt....xpe2..nnt2 cuba lagi...Photobucketpiala kali ni menang kat Tanta....besh la depa..tp takziah di ucapkan kepada pemain medik yang kelarian tulang sikunya ketika khusyuk main bola....huhuhu...takut btui tgk dia...abis2 penat main bola...trus pi bazar yang dorg bt..apa lagi...susu je lah time2 sakit-sakat ini...huhu xpe..tahan kejap je...nnt dh lega trus balik air menet...hehehe...dh la kat sne punya sejuk...smpi seleseme...rse nye bleh dpt MC ni..cuti la jap xpi kuyah...hehehe...Photobucket
....tp nnt dh lega xpa laa..kna pi la kuyah...jgn segan2....best jgk dok zaqziq ni..depa kata akhwat2 zaqziq ni kebykan mewarisi kecntikan Balkis...pastu klu ikhwah plak Nabi Yusuf....Photobucket
Lepas ni Syeikh Nuruddin nak mai Mesir utk daurah kitabnya kali yang terakhir...pakat2 la mai tadah kitab bg hbis...rugi la dh ada ulamak xmau mai dgq..hehe...klu sapa2 yang dok umah xleh nk kuaq...sbb ujan..buleh ja bukak kat tv mkkk...jom tambah ilmu....

3 comments:

mahabbah said...

wahwah.. fiqhu minhaj sya ada 2.. kerna 1 lagi.. ada dalam kutak..

Cik Muya said...

tengok je...
xsempat nak bace sbb sy
amat bizi.. bz dan busy
wahhhh bizi sungguh sy huhu

eBn_sEe_BaR_uWaiShZ said...

huhuhu...pakat2 bz ajaaa...sape yg xbz nyaaa....
mahabbah : jgn simpan dlm kutak ajaaa...